Поделиться:

Кондак, самогласен, глас 6:

На престоле на Небеси, / на жребяти на земли носимый, Христе Боже, / Ангелов хваление / и детей воспевание приял еси, зовущих Ти: / благословен еси, Грядый Адама воззвати. На престоле восседая на небесах, / шествуя по земле на осленке, Христе Боже, / принял Ты хвалу от Ангелов / и прославление от детей, восклицавших Тебе: / "Благословен Ты, Идущий призвать к Себе Адама!"

Икос:

Понеже ада связал еси Безсмертне, / и смерть умертвил еси, / и мир воскресил еси, / с ваиами младенцы восхваляху Тя Христе, яко победителя, / зовуще Ти днесь: осанна Сыну Давидову. / Не ктому бо, рече, заклани будут младенцы, за Младенца Мариина, / но за вся младенцы и старцы, Един распинаешися. / Не ктому на нас вместится меч: / Твоя бо ребра прободутся копием. / Темже радующеся глаголем: / благословен грядый Адама воззвати. Так как Ты, Безсмертный, ад связал, / и смерть умертвил, и мир воскресил, / дети с ветвями пальм / восхваляли Тебя, Христе, как победителя, / взывая в сей день Тебе: "Осанна Сыну Давидову! / Ведь более не будут, говорят они, / избиты младенцы за Младенца, Сына Мариам, / но за всех, – детей и старцев, / Ты Один принимаешь распятие. / Не будет больше угрожать нам меч: / ибо Твои ребра пронзит копье. / Потому мы, радуясь, возглашаем: / Благословен Ты, Идущий призвать к Себе Адама!".

Синаксарий.

Песнь 7

Ирмос: Спасый во огни Авраамския Твоя отроки, / и халдеи убив, / яже Правда праведно уловляше, / препетый Господи, / Боже отец наших, благословен еси. Ирмос: Спасший в огне чад Авраама, Твоих отроков, / и Халдеев истребивший тем, / чем они неправедно / уловить праведных пытались, / прехвальный Господи, Боже отцов, / благословен Ты!
Покланяющеся людие, / и со ученики радующеся, с ваием, / осанна Сыну Давидову зовяху: / препетый Господи Боже отец, благословен еси. Преклоняя колена и с учениками радуясь, / люди с ветвями пальм взывали: / "Осанна Сыну Давидову! / Прехвальный Господи, Боже отцов, / благословен Ты!"
Неискусозлобное множество, еще младенствующее естество, / Боголепно Тя Царю Израильтеский и Ангельский воспет: / препетый Господи Боже отец, благословен еси. Множество во зле неискушенных, / еще младенцев возрастом, / Тебя, Царь Израиля и Ангелов, / воспело, как подобает славить Бога: / "Прехвальный Господи, Боже отцов, / благословен Ты!"
С ваием Тя Христе, ветвьми похваляху множества, / благословен пришедый Царь веков. / Вопияху же: препетый Господи Боже отец, благословен еси. Народ с побегами пальм / рукоплескал Тебе, Христе, ветвями: / "Благословен пришедший Царь веков!" / И восклицали они: "Прехвальный Господи, / Боже отцов, благословен Ты!"

Песнь 8

Ирмос: Веселися, Иерусалиме, торжествуйте любящии Сиона: / Царствуяй бо во веки Господь Сил прииде. / Да благоговеет вся земля от лица Его, / и да вопиет: / благословите вся дела Господня, Господа. Ирмос: Возвеселись Иерусалим, / восторжествуйте любящие Сион! / Ибо Господь Сил пришел, / Царствующий вовеки; / да благоговеет вся земля пред лицом Его / и да взывает: / "Все творения, воспевайте Господа!"
На жребя младо всед Царь твой Сионе, / предста Христос: безсловесную бо идольскую прелесть разрушити, / и неудержанное стремление уставити всех язык прииде, во еже пети: / вся дела пойте Господа. На молодого осленка воссев, / Христос, Царь твой, Сион явился, / ибо пришел Он истребить / безумное заблуждение идолопоклонства / и прибыл, чтобы остановить / неудержимый натиск всех язычников, / дабы они пели: / "Все творения, воспевайте Господа!"
Бог твой, радуйся Сионе зело, / воцарися во веки Христос. / Сей, якоже писано есть, кроткий и спасаяй, / праведный Избавитель наш, прииде на жребяти, / конское свирепство убити врагов, не вопиющих: / благословите вся дела Господня Господа. Безмерно радуйся, Сион: / Бог твой, Христос, навеки воцарился! / Он, как написано, кроткий и спасающий, / праведный Искупитель наш, пришел на осленке, / чтобы истребить конскую дерзость врагов, / не восклицающих: / "Все творения, воспевайте Господа!"
Оскудевает Божественных ограждений, / законопреступное сонмище непокоривых, / понеже дом молитвы Божия, вертеп сотвориша разбойническ, / от сердца Избавителя отринувше, Емуже вопием: / благословите вся дела Господня Господа. Из Божественной ограды изгоняется / законопреступное сборище непокорных, / потому что Божий дом молитвы / они сделали притоном разбойников, / отвергнув сердцем Искупителя, / Которому мы восклицаем: / "Все творения, воспевайте Господа!"

Честнейшую не поем.

Песнь 9

Ирмос: Бог Господь, и явися нам. / Составите праздник, / и веселящеся приидите, возвеличим Христа, / с ваиами и ветвьми, песньми зовуще: / благословен Грядый во имя Господа, Спаса нашего. Ирмос: Бог – Господь, и Он явился нам! / Устройте праздник / и давайте ликуя возвеличим Христа, / с побегами пальм и ветвями в песнях восклицая: / "Благословен Грядущий во имя Господа, / Спасителя нашего!"
Языцы вскую шатаетеся? / Писменницы, и священницы, почто тщетным поучистеся? / Кто Сей, рекше, / Емуже дети с ваием и ветвьми, песньми зовут: / благословен грядый во Имя Господа Спаса нашего. Язычники, для чего вы разъярились? / Книжники и священники, что вы замыслили тщетное? / "Кто Этот", – говоря, – "Кому дети / с побегами пальм и ветвями в песнях восклицают: / Благословен Грядущий во имя Господа, / Спасителя нашего?"
Сей Бог наш, Емуже никтоже подобен, / праведный всяк путь изобрет, даде возлюбленному Израилю. / По сих же с человеки поживе явлься: / благословен грядый во Имя Господа Спаса нашего. Сей Бог наш, с Кем не сравняться никому, / отыскав всякий праведный путь, / дал его возлюбленному Израилю, / а после этого, явившись, общался с людьми, – / благословен Грядущий во имя Господа, / Спасителя нашего!
Соблазны стези, что близ вас положисте непокоривии?/ Ноги ваша скоры кровь излияти Владычню, / но воскреснет всяко спасти зовущия: / благословен грядый во Имя Господа Спаса нашего. Что вы соблазны при пути / нам кладете, непокорные? / Ноги ваши скоры / на пролитие крови Владыки; / но несомненно Он воскреснет / для спасения восклицающих: / "Благословен Грядущий во имя Господа, / Спасителя нашего!"

Светильна нет, но поем: Свят Господь Бог наш: трижды, на 4 глас. На хвалитех поставим стихов 6, и поем стихиры самогласны 4, повторяюще два.

Глас 4:

Множество народа Господи, / постилаху по пути ризы своя: / друзии же резаху ветви от древес, и ношаху. / Предыдущии же и последующии, зовяху глаголюще: / осанна Сыну Давидову, / благословен еси пришедый, / и паки грядый во имя Господне. [Дважды] Великое множество народа, Господи, / расстилало по дороге одежды свои; / а иные резали ветви с деревьев и держали их в руках; / впереди же идущие и за Тобою следовавшие / восклицали, говоря: / "Осанна Сыну Давидову! / Благословен Ты, Пришедший / и вновь Грядущий во имя Господне!" (2)
Хотящу Тебе внити во святый град Господи, / ветви садов людие ношаху, / Тебе поюще всех Владыку: / и зряще Тя на жребяти седяща, / якоже на херувимех зряху. / Сего ради сице вопияху: / осанна в вышних, / благословен еси пришедый, / и паки грядый во имя Господне. [Дважды.] Когда предстояло Тебе войти / во святой город, Господи, / ветви растений держали люди, / воспевая Тебя, Владыку всего; / видя Тебя сидящим на молодом осле, / как Восседающего на Херувимах созерцали / и потому взывали так: / "Осанна в вышних! / Благословен Ты, Пришедший / и вновь грядущий во имя Господне!" (2)
Изыдите языцы, изыдите и людие, / и видите днесь Царя Небеснаго, / яко на престоле высоце, / на жребяти худе во Иерусалим входяща. / Роде иудейский неверный и прелюбодейный, прииди и виждь, / Егоже виде Исаиа во плоти нас ради приити имуща, / како уневещает Себе, яко целомудренный новый Сион, / и отлагает осужденную сонмицу: / яко в нетленном же браце и нескверном, / несквернии стекошася благохваляще, неискусозлобнии дети. / С нимиже и мы поюще возопием песнь ангельскую: / осанна в вышних, / Имущему велию милость. Выходите племена, выходите и народы, / и посмотрите в сей день на Царя Небесного, / как на престоле высоком / на простом осленке в Иерусалим входящего. / Род Иудейский неверный и прелюбодейный, / приди и узри Того, / Кого видел Исаия, во плоти нас ради явившимся, / как Он берет Себе в невесту / целомудренный новый Сион / и отвергает осужденную синагогу. / И как при чистом и непорочном браке, / сбежались с радостными хвалами / чистые невинные дети. / С ними воспевая, песнь Ангельскую возгласим: / "Осанна в вышних / Имеющему великую милость!"
Общее воскресение, / прежде вольныя страсти Твоея, / во уверение всех предпоказавый Христе Боже, / Лазаря убо в Вифании, державною силою Твоею, / четверодневна мертва воскресил еси: / слепцем же еже видети яко Светодавец даровал еси Спасе, / и во святый град со ученики Твоими вшел еси, / седя на жребяти осли, / пророческая исполняяй проповедания, / якоже на херувимех носимый, / и дети еврейстии с ветвьми и ваиами предсретаху Тя. / Темже и мы ветви масличныя носяще и ваиа, / благодарственно Тебе вопием: / осанна в вышних, / благословен грядый во Имя Господне. Общее воскресение / прежде добровольного Твоего страдания / показав в удостоверение всем, Христе Боже, / Лазаря в Вифании, мертвого уже четыре дня / могущественной силою Твоею Ты воскресил; / а слепым Ты зрение даровал, Спаситель, как Податель света; / и во град святой с учениками Твоими вошел, / чтобы исполнить проповедь пророков, / сидя на молодом осле, как бы на Херувимах носимый; / и дети еврейские с ветвями и побегами пальм / выходили Тебе навстречу. / Потому и мы, ветви масличные и побеги пальм держа, / благодарственно Тебе взываем: / "Осанна в вышних, / благословен Грядущий во имя Господне!"

Слава, и ныне, глас 6:

Прежде шести дней Пасхи, прииде Иисус в Вифанию, / и приступиша к Нему ученицы Его, глаголюще Ему: / Господи, где хощеши уготоваем Ти ясти Пасху? / Он же посла их, / идите в преднюю весь, / и обрящете человека скудель воды носяща, / следуйте ему, и дому владыце рцыте: / Учитель глаголет, / у тебе сотворю Пасху со ученики Моими. За шесть дней до Пасхи / пришел Иисус в Вифанию. / И подошли к Нему ученики Его, говоря Ему: / "Господи, где угодно Тебе, / чтобы мы приготовили Тебе вкусить Пасху?" / Он же послал их: / "Пойдите в ту часть города, которая перед вами, / и встретите человека, несущего кувшин с водою; / идите за ним и хозяину дома скажите: / "Учитель говорит: / у тебя Я совершу Пасху с учениками Моими".

Славословие великое. И тропарь: Общее воскресение: Таже ектении, и час первый, и оглашение, и обычный отпуст, и лития вне монастыря.

Отпуст

Иже на жребяти осли сести изволивый, нашего ради спасения, Христос, истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере, святых славных и всехвальных Апостол, и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец. На молодом осле воссесть благоволивший нашего ради спасения, Христос, истинный Бог наш, по молитвам пречистой Своей Матери, святых славных и всехвальных Апостолов и всех святых, помилует и спасет нас, как благой и Человеколюбец.
Добавить в блог

Вопрос священнику | Обычаи | Богослужение | Богословие | История | Искусство | Иконография | Детская страничка | Монастыри и храмы | Фотогалереи | Медиа | Обратная связь | Открытки праздника

© 2006—2013 Пасха.ру
Материалы сайта разрешены для детей, достигших возраста двенадцати лет Условия использования

Если вы обнаружили ошибку в тексте, сообщите нам об этом.
Выделите мышкой область текста и нажмите Ctrl+Enter.
Яндекс.Метрика